když František Křižík dokončil své projekty v Táboře a v Rybníku věděl, že ještě něco chybý - že potřebuje něco víc jak malou lokálku - a tak se pustil do velkého díla - kdesi v srdci Slovenska si vyhlédl jednu malebnou lokálku, která svými poměry přímo lákala k uskutečnění projektu. Trať Stará Voda - Skalka - nenápadná avšak důležitá spojnice uprostřed Slovenska - ideální místo pro velký projekt. A František do toho šel a vybudoval zde velké dílo, které můžem po letech obdivovat.

Dnes se pod soustavou 1500 Vss prohánějí malebné vláčky, které však krom své malebnosti plní náročné úkoly přepravy. Dnes na lokálce slouží čtyři "kapesní Bobinky" řady E 422 , které ještě doplňují dva stroje řady E 424, které zde zahajovaly provoz - a dnes jsou bráni jako staří matadoři. Celá přeprava na trati je dnes rozdělena na tři sekce - první je relace Skalka - Pustý Hamor - je to oblast dopravně hodně vytížená a cestující veřejnosti je tu až nadbytek. Další oblastí je Pustý Hamor - Stará Voda - zde je již frekvence cestujících slabší a tak se zde tradičně nasazuje kapacitně menší souprava. A do třetice je zde relace Mlýny - Polana. Na tuto opravdu nenápadnou lokálku se jako by zapomělo - holt ani za Křižíka nebyly peníze úplně na vše; ovšem díky tomu můžem v Mlýnech potkávat motorové vozy.

Skladba oběhů je poměrně jednoduchá - osobní doprava funguje takto : ze Skalky vyjíždí osobní vlak do Hamoru, kde pokračuje přípoj na Starou Vodu. Zároveň se tak děje i opačně, kdy ze Staré Vody jede vlak do Hamoru a po přestupu se dá pokračovat do Skalky - vlaky Skalka - Hamor mají křižování v Mlýnech, kde je samozřejmostí navazující doprava na a z Polany a vlaky Hamor - Voda křižují v Lesově.

Jak plyne z předchozího - na trať vyjíždějí všechny čtyři Bobinky - alespoň tedy papírově - je jasné že provoz to neumožní vždy a tak náhrada starší E 424 není vyjímimkou - popřípadě se zde setkáme i se stroji nezávislé trakce, které vypomáhají i v nákladní dopravě.

Trať je v dnešních dnech osazena novými rychlostníky - to se však Bobninek prakticky netýká - jejich rychlstoní limit končí na 63km/h - předpokládá se však nasazení řady E 426 namísto Bobinek - to je ještě však hudba budoucnosti !

Na závěr nezbývá než drážce popřát mnoho kilometrů bez nehod !

stejnosměrná soustava - 1,5 kVss

přípoj z Polany

přípoj z Polany
délka aktivity : 20 min - popis aktivity : jak bylo předesláno v aktivitě Skalka - Hamor je z Polany veden přípoj na hamorský vlak. A právě tento přípoj je z kapacitních a obratových důvodů veden duem řady M262. Takže vzhůru na trať a honem, ať stihnem dovézt lidi včas na přípoje...
>>

osobáček Hamor - Voda

osobáček Hamor - Voda
délka aktivity : 45 min - popis aktivity : zatémco od Skalky přijela "velká" souprava nyní do Staré Vody pokračuje souprava menší, což ovšem s ohledem na frekvenci naprosto dostačuje. A tak nezbývá než počkat na těch pár co přestoupí a můžem vyjet na trať :-) download Vozidla : E 422 -...
>>

Osobáček Skalka - Hamor

Osobáček Skalka - Hamor
délka aktivity : 55 min - popis aktivity : ze Skalky vyjíždí vláček osobáček do Hamoru aby dopravil cestující jednak na přípoj do Mlýnů a jednak na přípoj do Hamoru. Jedeme na kapcitně náročnějším úseku a tomu odpovídá i složení soupravy. download Vozidla : E 422 - Skura E 424 -...
>>

Vodáci

Vodáci
délka aktivity : 1 h 10 min - popis aktivity : zájezd vodáků , kteří prahnou po zjezdu řeky Litavy, která se nachází na polanské lokálce si objednal pro dopravu k řece vlak. A tak ČSD jim vyšla vstříc a připravila soupravu, která je přivěšena na klasický osobák, ale v Mlýnech se odpojí a pojede...
>>

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.